Sprawozdanie finansowe zakladu ubezpieczen

Zmiany w ustawie o podatku VAT zaczynające od 1 stycznia 2015 roku sprawiły, że kasy fiskalne broniły się podstawowym elementem stanowiącym bazę do rozliczenia działalności. Chociaż nie każda osoba wykonująca kampania gospodarczą musi posiadać taką kwotę.

http://www.polkas.pl/Pl/produkt/kasa_fiskalna_novitus_sento_e/

Zwolenia z obowiązku posiadania kasy Kasy nie są przydatne w przypadku osób, których roczne obroty nie przekraczają 20 tysięcy złotych, przy czym obowiązek posiadania kasy dotyczy jedynie firm, które powodują sprzedaż na praca osób fizycznych oraz rolników. Jednocześnie firmy, które planują cel prowadzenia rozliczeń z użyciem kasy, muszą ewidencjonować każdą transakcję, do której zdobyło po zakupieniu kasy. I firmy, które w układu roku przekroczyły zbyty w wysokości 20 tysięcy złotych, powinny zacząć ewidencjonowanie zysków z wykorzystaniem kasy po 2 miesiącach mając od dnia, w którym przekroczyli wspomniany limit. Kas fiskalnych nie muszą również mieć przedsiębiorstwa, które realizują usługi edukacyjne, finansowe, ubezpieczeniowe oraz telekomunikacyjne. Ulga za zakup kasy Zakup kasy to wydatek rzędu kilkuset złotych, jednak przedsiębiorca, który zakupi kasę fiskalną, może stanowić na ruch w wysokości do 90% wartości zakupu, przy czym wartość odliczenia nie może przejść 700 złotych. Aby wziąć z takiego odliczenia, przedsiębiorca, który zakupił kasę fiskalną, musi zwrócić w bliskim urzędzie skarbowym pisemne oświadczenie o korzystaniu z kasy zanim zacznie spośród niej posiadać, z dokładnym określeniem miejsca użytkowania kasy z dokumentem zakupu kasy oraz zaświadczeniem o działaniu wymogów dotyczących urządzeń rejestrujących razem z ustawą o podatku VAT. Ulgę daną na zakup kasy można jednak stracić, gdy kasa nie jest serwisowana. Zgodnie z ustawą urządzenia rejestrujące sprzedaż należy serwisować choć raz na 25 miesięcy w specjalistycznych serwisach. Posiadanie kasy fiskalnej uzależnione istnieje jeszcze z obowiązkiem przechowywania kopii wystawionych paragonów (przez 2 lata) oraz raportów dziennych, tygodniowych i miesięcznych (przez 5 lat), od końca roku rozliczeniowego, w którym były podzielone. Oczywiście posiadacz kasy ma obowiązek wystawiania oryginalnych paragonów klientom.