Dbanie o kolana podczas jazdy na rowerze

sage symfonia łódź kopernika

Jazda na rowerze jest rodzajem ćwiczeń, które mocno nadwyręża staw kolanowy. Nie oznacza to, że osoby które mają kontuzjowane kolano powinny zrezygnować z tego rodzaju wysiłku fizycznego, a wręcz przeciwnie. Jednak, żeby jazda na jednośladzie była jedynie przyjemnością, a nie powodem do strachu i dodatkowego bólu, należy pamiętać o tym, by w odpowiedni sposób rozpocząć dbanie o kolana.

Ignorowanie bólu w prostej drodze prowadzi do jego poważnego uszkodzenia. Nawet najmniejsza niedogodność związana z chodzeniem, ponadprzeciętne chrzęsty w kolanie czy też powtarzający się ból mogą oznaczać, że z naszym kolanem może zaczynać się coś złego. Dlatego ważne jest dbanie o kolana i wybrać się do ortopedy, który nie tylko rozwieje nasze wątpliwości odnośnie kontuzji, ale również dobierze ewentualnie odpowiednie leki i doradzi, w jaki sposób w kolejnych etapach życia dbać o stawy.

Dbanie o kolana oznacza, że nie można unikać ćwiczeń i rehabilitacji. Jeśli nasze kolano uległo kontuzji, najważniejszym etapem powrotu do zdrowia nie będzie przyjmowanie leków, ale jego regularne ćwiczenie, które pomoże wzmocnić osłabione mięśnie i stawy. Nie należy jednak przesadzać. Należy pamiętać, że w tym wypadku nagromadzenie dużej ilości ćwiczeń rehabilitacyjnych nie pomoże nam szybciej wrócić do zdrowia, ale wręcz przeciwnie. Całkowita rezygnacja z wysiłku również nie okaże się korzystna. Dlatego należy pamiętać o tym, że po dniu intensywnego wysiłku należy pozwolić mięśniom i stawom odpocząć, regularnie zwiększać ilość ćwiczeń zaczynając od najniższej wartości oraz przede wszystkim stosować się do zaleceń danych nam przez lekarza lub fizjoterapeutę.

Nadwaga pomaga w powstawaniu kontuzji. Niestety, ale podstawowym problemem powstania kontuzji jest nie tylko niewłaściwe wykonywanie ćwiczeń, co również nadwaga. I nawet najmniejsza ilość dodatkowych kilogramów może być dla naszych stawów niebezpieczna – każdy kilogram naszego ciała naciska na kolana z obciążeniem 5 kg. Co więcej, dbanie o kolana wymaga, aby nie zapominać również o ćwiczeniach mięśni stabilizujących stawy. Tego typu ćwiczeniami są na przykład tradycyjne przysiady, natomiast o bardziej wyspecjalizowany zestaw ćwiczeń, dostosowany w całości do naszych potrzeb, polecamy zwrócić się do rehabilitanta.