Dbanie o kolana podczas jazdy na rowerze

Jazda na rowerze jest rodzajem ćwiczeń, które mocno nadwyręża staw kolanowy. Nie oznacza to, że osoby które mają kontuzjowane kolano powinny zrezygnować z tego rodzaju wysiłku fizycznego, a wręcz przeciwnie. Jednak, żeby jazda na jednośladzie była jedynie przyjemnością, a nie powodem do strachu i dodatkowego bólu, należy pamiętać o tym, by w odpowiedni sposób rozpocząć dbanie o kolana.

Ignorowanie bólu w prostej drodze prowadzi do jego poważnego uszkodzenia. Nawet najmniejsza niedogodność związana z chodzeniem, ponadprzeciętne chrzęsty w kolanie czy też powtarzający się ból mogą oznaczać, że z naszym kolanem może zaczynać się coś złego. Dlatego ważne jest dbanie o kolana i wybrać się do ortopedy, który nie tylko rozwieje nasze wątpliwości odnośnie kontuzji, ale również dobierze ewentualnie odpowiednie leki i doradzi, w jaki sposób w kolejnych etapach życia dbać o stawy.

Dbanie o kolana oznacza, że nie można unikać ćwiczeń i rehabilitacji. Jeśli nasze kolano uległo kontuzji, najważniejszym etapem powrotu do zdrowia nie będzie przyjmowanie leków, ale jego regularne ćwiczenie, które pomoże wzmocnić osłabione mięśnie i stawy. Nie należy jednak przesadzać. Należy pamiętać, że w tym wypadku nagromadzenie dużej ilości ćwiczeń rehabilitacyjnych nie pomoże nam szybciej wrócić do zdrowia, ale wręcz przeciwnie. Całkowita rezygnacja z wysiłku również nie okaże się korzystna. Dlatego należy pamiętać o tym, że po dniu intensywnego wysiłku należy pozwolić mięśniom i stawom odpocząć, regularnie zwiększać ilość ćwiczeń zaczynając od najniższej wartości oraz przede wszystkim stosować się do zaleceń danych nam przez lekarza lub fizjoterapeutę.

Nadwaga pomaga w powstawaniu kontuzji. Niestety, ale podstawowym problemem powstania kontuzji jest nie tylko niewłaściwe wykonywanie ćwiczeń, co również nadwaga. I nawet najmniejsza ilość dodatkowych kilogramów może być dla naszych stawów niebezpieczna – każdy kilogram naszego ciała naciska na kolana z obciążeniem 5 kg. Co więcej, dbanie o kolana wymaga, aby nie zapominać również o ćwiczeniach mięśni stabilizujących stawy. Tego typu ćwiczeniami są na przykład tradycyjne przysiady, natomiast o bardziej wyspecjalizowany zestaw ćwiczeń, dostosowany w całości do naszych potrzeb, polecamy zwrócić się do rehabilitanta.